معرفی شهرک های آینده دار منطقه 22 تهران

شهرک های آینده دار منطقه 22

شهرک های آینده دار منطقه 22


معرفی شهرک های آینده دار منطقه 22 تهران

با توجه به طرح تفصیلی منطقه 22 شهرداری تهران که به منظور توسعه پایدار و اصول شهر نشینی نوین صورت گرفته است، شهرک های آینده دار منطقه 22 تهران، ساخت و ساز و برج سازی را در این منطقه تحت پوشش داده و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود.

در واقع با در نظر گرفتن این طرح، روند ساخت و ساز برج های بلند مرتبه در سال های گذشته رشد چشم گیری داشته است و بسیاری از آن ها را به مجموعه ای منظم از شهرک های مسکونی تبدیل شده است. این شهرک ها با گذشت زمان، هر روز بزرگ تر و گسترده تر شده اند و به معنای واقعی کلمه، شهرک مسکونی به شمار می آیند.

منطقه 22 تهران، پس از هدف گذاری برای این منطقه در جهت تبدیل شدن به قطب گردشگری پایتخت، توجه بسیاری از سرمایه گذاران و تعاونی های مسکن دولتی و غیر دولتی به این منطقه جلب شده و پس از خرید زمین، شروع به ساخت مجتمع ها و برج ها با کاربری های مختلف کرده اند.

برای این که با شهرک مسکونی و خدمات و امکانات آن آشنا شوید و هم چنین بتوانید واحدی مناسب را برای خرید و یا سرمایه گذاری انتخاب کنید، مشاورین املاک شهرک خرازی در ادامه شهرک های آینده دار منطقه 22 را برای شما معرفی نموده اند و هر کدام را مورد بررسی قرار داده اند. با ما همراه باشید.

شهرک مسکونی چیست؟

شهرک مسکونی به مجموعه ای از برج ها گفته می شود که با کاربری مسکونی ساخته شده اند و تمامی زیر ساخت های آن متناسب و مختص ساکنین آن طراحی و اجرا شده است. هم چنین تمامی امکانات رفاهی، آموزشی، درمانی، تجاری و… که جزو نیاز های یک خانواده و قشر های مختلف جامعه می باشد را در خود جای داده است.

این امکانات در واقع در برگیرنده نیاز های یک جامعه شهری مانند نانوایی، هایپر مارکت، پمپ بنزین، مدرسه، فرهنگسرا، درمانگاه و… می شود و اهالی شهرک باید هر آن چیزی که نیاز دارند را بدون آن که از شهرک محل زندگی خود خارج شوند، در دسترس داشته باشند.

حال اگر این تعریف عام و صحیح را با شهرک های در حال ساخت در منطقه 22 مطابقت دهیم، می توانیم شهرک های آینده دار این منطقه را به درستی شناسایی کنیم. بدون تردید خرید و سرمایه گذاری در چنین شهرک هایی، می تواند یک گزینه طلایی به حساب آید و می توان با خیالی آسوده منتظر بازدهی و سود دهی آن بود.

متاسفانه این روز ها، به مجموعه برج ها و مجتمع های ساخته شده در کنار یکدیگر که نمایی یک شکل دارند و مشاعات و محوطه سازی کافی برای آن ها انجام شده است، به عنوان شهرک مسکونی شناخته می شوند. در منطقه 22 نیز چنین مواردی دیده می شود که بدون توجه به تعریف واقعی شهرک مسکونی، واحد های آن ها به عنوان شهرک مورد نقل و انتقال قرار می گیرند.

با این که منطقه 22 تهران برج های فوق العاده خوش  ساخت و مدرنی را در خود جای داده است، اما تراکم این برج ها در محله و یا محدوده ای مشخص بدون فراهم آوری امکانات رفاهی ساکنین به منظور عدم خروج آن ها از شهرک، شهرک مسکونی نام نخواهند گرفت.

در ادامه شهرک های آینده دار و مناسب برای سرمایه گذاری این منطقه را مورد بررسی قرار داده ایم:

شهرک مسکونی چیتگر

زمین های شهرک چیتگر، به ارتش تعلق داشته و در گذشته به عنوان میدان تیر ارتش، مورد استفاده قرار می گرفته است. در حال حاضر این شهرک مسکونی که به معنای واقعی کلمه مدرن و کامل می باشد، از 3 پهنه بوستان A، سروستان B و نارنجستان C تشکیل شده است که به کارکنان و اعضای تعاونی های ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شده اند. لازم است بدانید که مسئولیت مدیریت، ساخت و اجرای این شهرک، بر عهده بنیاد تعاون ارتش (بتاجا) می باشد.

این شهرک از نظر موقعیت مکانی، در یکی از بهترین نقاط منطقه 22 واقع شده است به طوری که محور تفریحی – تجاری چهار باغ از میان شهرک مسکونی چیتگر عبور می کند.

شهرک چیتگر از شمال به بزرگراه شهید خرازی، از جنوب به بزرگراه شهید همدانی، از غرب به بلوار پژوهش و از شرق به محدوده بازار بزرگ ایران مال منتهی می شود.

فاز اول یا همان پهنه بوستان A، شامل برج های ارکیده و پامچال می شود که به بهره برداری رسیده اند و به اعضای تعاونی بتاجا تحویل داده شده است. به جرات می توان گفت که پهنه A یا بوستان شهر چیتگر، تا 90 درصد پیشرفت چشم گیری داشته است و تعداد معدودی از برج های آن مانند برج خلبانان ارتش در مراحل آخر ساخت و اجرا به سر می برند.

پهنه سروستان B از 17 برج 20 و 30 طبقه تشکیل شده است. برخی از برج های این پهنه مانند برج های G و B انتخاب طبقه شده اند و اعضای تعاونی، با تجمیع بسته های سهامی خود، به یک واحد مسکونی دست پیدا کرده اند. سایر برج های پهنه سروستان مانند برج های N و D در انتظار انتخاب متراژ و طبقه به سر می برند.

پهنه نارنجستان C شهرک چیتگر، در مجموع 8 برج 30 و 40 طبقه را در خود جای داده است که 4 برج آن توسط تعاونی مسکن اداره مهندسی نیروی زمینی ارتش (برج های چهارگانه نزاجا)، 2 برج توسط تعاونی مسکن پدافند هوایی ارتش (برج های پدافند)، یک برج دو قلو توسط تعاونی مسکن مرکز نهاجا (برج H2 نهاجا) و یک برج توسط تعاونی مسکن معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل نداجا (برج مرجان) در دست ساخت و اجرا می باشد. برج های این پهنه در مقایسه با برج های پهنه سروستان از امکانات بیش تری برخوردار شده اند و به نسبت مدرن تر می باشند.

به طور کلی می توان گفت که شهرک مسکونی چیتگر، از آینده دار ترین و مدرن ترین شهرک های مسکونی در منطقه 22 شهرداری تهران به شمار می آید که می تواند غرب پایتخت را به گزینه ای برای سرمایه گذاری با ارزش افزوده ای چشم گیر تبدیل کند.

شهرک مسکونی شهید خرازی

شهرک شهید خرازی، در زمینی به مساحت 38.5 هکتار احداث شده است که پیش تر و در گذشته به عنوان پادگان شهید خرازی شناخته می شد و تحت اختیار سپاه قرار گرفته بود. شهرک شهید خرازی در مجموع از 44 برج با کاربری مسکونی تشکیل شده است که برج های 32 طبقه ای در ردیف های شمالی و برج های 25 طبقه ای در ردیف های جنوبی واقع شده اند.

حدود 8 هزار واحد مسکونی، توسط بنیاد تعاونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واقع در منطقه 22 تهران، غرب دریاچه چیتگر، ضلع غربی بلوار اردستانی در این شهرک ساخت و ساز شده اند. تعاونی های سازنده شهرک مسکونی شهید خرازی که شامل تعاونی مسکن آماد و پشتیبانی، تعاونی مسکن هوا فضا، تعاونی مسکن سپاه حضرت رسول (ص)، تعاونی مسکونی نیروی زمینی و تعاونی مسکن ستاد کل می شود، هر کدام مسئولیت ساخت بلوک ها و واحد های مشخصی را بر عهده دارند.

برج های شهرک مسکونی خرازی در حال حاضر مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارند و تعدادی از این برج ها مانند بلوک های تعاونی آماد، توسط اعضا انتخاب واحد شده اند و طبقه، جهت و متراژ واحد ها بر اساس اولویت بندی خوش حسابی اعضا، تعیین گشته است.

سایر بلوک ها نیز هم چنان انتخاب واحد نشده اند و به صورت واریزی و امتیازی نقل و انتقال آن ها صورت می پذیرد.

واحد های مسکونی در شهرک خرازی، به صورت دو خوابه از 100 متر مربع تا 120 متر مربع در نظر گرفته شده اند. تمامی 44 برج ساخته شده در این شهرک، از امکانات کاملی برخوردار شده اند و به نوعی جزو برج های معروف منطقه 22 می باشند.

پارکینگ و انباری اختصاصی برای هر واحد مسکونی، درب ضد سرقت، هلی پد، لابی و لابی من شبانه روزی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، سیستم اعلان و اطفاء حریق، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، سیستم مانیتورینگ، بالکن برای تمامی واحد های مسکونی، محوطه سازی و فضای سبز، فضای  بازی کودکان، چندین لاین آسانسور ویژه حمل بار و نفرات و پنجره های دو جداره از مهم ترین امکانات برج های مسکونی این شهرک به شمار می آیند.

شهرک مسکونی شهید خرازی، به لطف موقعیت مکانی که از آن برخوردار شده است، آینده خوب و درخشانی را برای خود و اهالی اش رقم زده است. از نظر آبادانی که این شهرک دارد، زمین ها و املاک اطراف و پیرامون آن نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند و آن ها نیز به گزینه ای برای سرمایه گذاری با ارزش افزوده قابل توجهی، تبدیل شده اند.

از نظر دسترسی نیز این شهرک در موقعیتی قرار گرفته است که کلیه دسترسی های اصلی به شاهراه های شهری و بین شهری مانند بزرگراه شهید همت، بزرگراه آزادگان و آزاد راه تهران – کرج را در اختیار دارد. به همین دلیل می توان شهرک شهید خرازی را به عنوان یکی از شهرک های مسکونی موفق در منطقه 22 به حساب آورد.

هم چنین محل قرار گیری و ساخت شهرک شهید خرازی در منطقه 22 به شکلی انجام شده است که دسترسی به اماکن و جاذبه های گردشگری و توریستی این منطقه در فاصله ای کوتاه برای ساکنین امکان پذیر می باشد. که از مهم ترین آن ها می توانیم به بازار بزرگ ایران مال، پارک آبشار تهران، باغ ملی گیاه شناسی و… اشاره کنیم.

به طور کلی شهرک شهید خرازی در دسته شهرک های رو به رشد و آینده دار در منطقه 22 تهران قرار می گیرد که از نظر سکونت و سرمایه گذاری می تواند به گزینه ای ایده آل تبدیل شود.

شهرک مسکونی مروارید شهر

در غربی ترین بخش منطقه 22 تهران، شهرک مسکونی مروارید شهر قرار دارد که از 54 برج 25 تا 30 طبقه تشکیل شده است. این شهرک بسیار مدرن بوده و توسط تعاونی های سازنده در منطقه 22 در حال ساخت و اجرا می باشد. تعدادی از برج های مسکونی این شهرک آماده سکونت شده اند و به مالکین تحویل داده شده است. سایر برج ها نیز در مراحل مختلفی از ساخت و ساز به سر می برند. اما می توان پیشرفت فیزیکی آن ها مشاهده نمود.

این شهرک مسکونی نیز همانند شهرک شهید خرازی و شهرک چیتگر، از نظر زیر ساخت و امکانات شهری، در شرایط خوبی قرار گرفته است . امکاناتی مانند مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی، مذهبی، هنری، پارک و فضای سبز به تناسب واحد ها و اهالی شهرک، فضای بیمارستانی و درمانگاه و خیابان کشی ها و طراحی معابر، همگی به شکلی صحیح انجام گرفته و در اختیار  ساکنین قرار داده شده اند.

در این شهرک زاویه قرار گیری برج ها به برج های مجاور خود، به گونه ای صورت گرفته است که هیچ کدام از واحد ها، نسبت به واحد دیگری مشرف نبوده و دید مستقیم ندارند. هم چنین به دلیل داشتن امکانات رفاهی مناسب، ساکنین نیازی به خارج شدن از شهرک جهت تهیه مایحتاج روزمره خود ندارند.

شهرک مسکونی مروارید شهر، هم چون شهرک شهید خرازی، به دلیل داشتن موقعیت مکانی بسیار مناسب در منطقه 22 به شاهراه های اصلی شهری و بین شهری نیز دسترسی دارد. تنوع تیپ و متراژ واحد ها نیز به گونه ای در نظر گرفته شده است که برای هر سلیقه و هر میزان بودجه، خرید واحد مسکونی امکان پذیر باشد

جمع بندی

منطقه 22 تهران، یکی از بهترین موقعیت ها به منظور سرمایه گذاری و سکونت در شهر تهران به شمار می آید. منطقه ای با داشتن آب و هوای مطلوب، شهرک های مسکونی مدرن و مجهزی را در خود جای داده است که هر یک می توانند به تنهایی گزینه هایی ایده آل برای سرمایه گذاری ملکی و هم چنین محلی مناسب برای سکونت و تجربه سبک زندگی برج نشینی محسوب شوند.

شما نیز می توانید با در اختیار داشتن و به دست آوردن یک مشاوره صحیح و برنامه ریزی اقتصادی در کوتاه مدت، یکی از واحد های مسکونی منطقه 22 در شهرک های ساخته شده را از آن خود کنید. در صورتی که تصمیم به سرمایه گذاری و یا خرید واحد در شهرک مسکونی شهید خرازی را دارید، می توانید با مشاورین و کارشناسان املاک شهرک خرازی در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *