معرفی و بررسی بهترین محله های منطقه 22 تهران

بهترین محله های منطقه 22

بهترین محله های منطقه 22


معرفی و بررسی بهترین محله های منطقه 22 تهران

منطقه 22 در مجموع از 28 محله بسیار زیبا تشکیل شده است که هر کدام از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار شده اند. بهترین محله های منطقه 22 می توانند جزو محله هایی به حساب آیند که بیش از سایر محلات این منطقه در بین مردم شناخته شده هستند.

اما ممکن است نام برخی از آن ها کم تر شنیده شده باشد. به طور کلی، در سال های گذشته کلیه محله های تهران رشد چشم گیری داشته اند. اما در این میان برخی از محله ها رشد و پیشرفت بیش تری را تجربه کرده اند.

منطقه 22 تهران نیز در سال های اخیر جزو مناطقی بوده است که از نظر رشد مسکن و توسعه شهری، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و این را می توان از ساخت و ساز برج های بلند مرتبه و امکانات تفریحی – گردشگری که در این منطقه احداث شده اند، فهمید!

در 5 سال گذشته، ساخت پروژه های کلان با کاربری های تجاری – اداری، رفاهی – خدماتی، تجاری – مسکونی و… در این منطقه گسترش پیدا کرده است و نشان دهنده پیشرفت بدون توقف منطقه 22 می باشد.

حال با توجه به توسعه و بیش تر شدن محله ها و شهرک های مسکونی مختلف در این منطقه، مشاورین املاک شهید خرازی تصمیم دارند تا بهترین محله های منطقه 22 را معرفی نمایند و آن ها را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهند. با ما همراه باشید.

بهترین محله منطقه 22

منطقه 22 بدون تردید از متنوع ترین مناطق تهران از نظر تفکیک نواحی جغرافیایی مختلف به شمار می آید. در واقع در هیچ کجای تهران به اندازه این منطقه، ساخت و ساز برج های بلند مرتبه حائز اهمیت نمی باشد.

این منطقه بخش های مختلف پروژه سازی را در خود جای داده است که تنوع خوبی در آن ها از لحاظ موقعیت مکانی، امکانات رفاهی، تیپ پلان و… دیده می شود. گسترش و توسعه منطقه 22 در جهت تبدیل کردن این منطقه به منطقه گردشگری و توریستی تهران انجام گرفته است که همین امر نیز می تواند دلیلی برای خاص بودن این منطقه باشد. در ادامه با معرفی بهترین محله های این منطقه، سعی کرده ایم شما را بیش تر با بخش های مختلف آن آشنا کنیم.

اطراف دریاچه چیتگر

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس، چند سالی می باشد که در منطقه 22 ایجاد شده است و در مجاورت و پیرامون خود جاذبه های تفریحی و گردشگری زیادی از این منطقه را جای داده است. پس از ساخت و احداث این دریاچه، پروژه های مسکونی زیادی در اطراف آن شروع به ساخت و ساز کردند. البته پروژه های تجاری متعددی نیز از این ساخت و ساز ها عقب نمانند. به طوری که هنوز می توان مراحل پایانی و یا حتی ابتدایی برخی از آن ها را مشاهده نمود.

به دلیل ظرفیتی که دریاچه چیتگر در منطقه و در کل پایتخت ایجاد کرده است، از نظر سرمایه گذاری، به یک منطقه ایده آل تبدیل شد و پس از آن بسیاری از خریداران و سرمایه گذاران به این محدوده نقل مکان کردند.

البته چشم اندازی که واحد های مسکونی برج های ساخته شده در این محدوده در اختیار دارند، همراه با آب و هوای مطبوع و خوش منطقه 22، همگی باعث جذب افراد از سر تا سر شهر تهران و یا حتی کشور شدند. با این حال در گوشه و کنار این بخش از منطقه 22 می توان ساخت برج های مسکونی را مشاهده نمود که در حال حاضر مراحل پایانی ساخت خود را پشت سر می گذارند و در آینده ای نه چندان دور به مالکین و خریداران تحویل داده خواهند شد.

غرب دریاچه شهدای خلیج فارس

بیش ترین حجم ساخت و ساز برج های مسکونی در قسمت غربی دریاچه به این بخش اختصاص دارد. در این قسمت علاوه بر ساخت برج های مسکونی، شهرک هایی نیز احداث شده اند که با داشتن امکانات رفاهی متعدد و مطلوب، به بهترین محله در منطقه 22 تبدیل شده است.

هم چنین دسترسی به شاهراه های اصلی و چشم انداز رشته کوه های البرز، باعث شده تا متقاضیان بیش تری برای خرید واحد های مسکونی در این بخش اقدام کنند. در نزدیکی این بخش شهرک مدرن و نو ساز مروارید شهر، شهرک مسکونی شهید خرازی سپاه، برج های مسکونی لوکس پارلمان، بهاران و شهرک چیتگر قرار دارند که آن ها نیز به خودی خود، از شرایط ویژه ای برای سکونت برخوردار شده اند. اما به طور کلی لازم است از جوانب مختلفی مورد بررسی قرار بگیرند تا نوید بخش زندگی مرفه به سبک برج نشینی را برای شما به همراه داشته باشند.

به دلیل تراکم جمعیت در این بخش، شاید برای خانواده هایی که چندان رابطه خوبی با شلوغی ندارند، گزینه مناسبی نباشد، اما امکانات تفریحی، رفاهی، گردشگری، درمانی، آموزشی، فرهنگی و… مناسبی برای ساکنین این محدوده از منطقه چیتگر در نظر گرفته شده است که این نیز می تواند دلیلی برای تبدیل شدن آن به بهترین محله در منطقه 22 تهران باشد!

بلوار کوهک

غربی ترین بخش منطقه 22، بلوار کوهک نام دارد که پروژه های زیاد و رو به رشدی را در خود جای داده است. به طور کلی بلوار کوهک یکی پر طرفدار ترین محله ها می باشد که در نزدیکی پارک جنگلی چیتگر واقع شده است. علاوه بر این پس از ساخت مجتمع تجاری – اداری طوبی و هم چنین نزدیک بودن ایستگاه مترو چیتگر، همگی دلیلی برای محبوبیت این محله به شمار می آیند.

این محله از منطقه 22، با داشتن برج های متعدد با کاربری های متنوع، جزو محله های نوساز در این منطقه می باشد که تاثیر چشم گیری در بافت تراکم آن داشته اند و همین مسئله باعث پیشرفت محله کوهک شده است.

این محله نیز دسترسی بسیار خوبی به شاهراه های اصلی تهران دارد تا ساکنین بدون اتلاف وقت در ترافیک های شهر تهران، از طریق آن ها، به راحتی رفت و آمد و تردد داشته باشند. همین طور این محله امکانات رفاهی، آموزشی، تفریحی، درمانی، فرهنگی و… مختلفی را در خود جای داده است تا ساکنین بتوانند آسایش و راحتی بیش تری داشته باشند!

شمال اتوبان خرازی

در طی سال های گذشته، خریداران منطقه 22 تصور می کردند که بخش شمال بزرگراه شهید خرازی نسبت به جنوب آن که محل قرار گیری دریاچه می باشد، از نظر دسترسی و امکانات کمی ضعیف تر می باشد. اما اکنون وجود برج های مسکونی لوکس و مدرن مانند برج مسکونی همت و یا برج لوکس سفید شرایط زندگی به سبک برج نشینی با امکانات مناسب را برای افراد به وجود آورده اند.

هم چنین وجود شهرک مسکونی خرازی که از 44 بلوک تشکیل شده است، نوید بخش یک زندگی مرفه در منطقه 22 می باشد.

خرگوش دره شرق آزادگان

محله خرگوش دره شرق شاید دور ترین محله از نظر موقعیت مکانی به مرکز منطقه 22 باشد، اما یکی از دنج ترین محله ها به شمار می آید که بیش تر پروژه های ساخته شده در آن به مالکین و خریداران تحویل داده شده اند.

این محله از منطقه 22، بیش تر برای سرمایه گذاران و خریدارانی مناسب است که به دنبال سکونت در محله ای دنج و آرام هستند و ترجیح می دهند از آب و هوایی مطبوع و تمیز لذت ببرند.

چرا که وجود پارک جنگلی خرگوش دره در نزدیکی این محله، آب و هوای تمیزی را فراهم کرده است و ساکنین همواره به دور از آلودگی های پایتخت، از هوایی تمیز و عاری از دود و دم استشمام می کنند!

در این محله نیز برج های مسکونی متعددی ساخته شده است که هر کدام با داشتن امکانات مختلف، شرایط ایده آلی را برای ساکنین به وجود آورده اند. تنوع تیپ پلان واحد های مسکونی در این محله نیز مناسب بوده و سلیقه تمامی افراد در نظر گرفته شده است.

شهرک خرازی

همان طور که پیش تر گفته شد، در شما اتوبان شهید خرازی، شهرک مسکونی نوسازی دیده می شود که با داشتن 44 برج مسکونی با امکانات متنوع و بسیار عالی و خیابان ها و معابر عریض، از محله های ایده آل برای سکونت به شمار می آید و می توان آن را در دسته بهترین محله های منطقه 22 قرار داد.

این بخش از منطقه 22، واحد های مسکونی متعددی را در خود جای داده است که طراحی های مختلف و متنوعی با متراژ های متفاوت برای آن ها صورت گرفته است و دسترسی فوق العاده مناسبی به سیستم حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه مترو وردآورد و شاهراه های اصلی پایتخت مانند اتوبان شهید خرازی، اتوبان شهید همت، بزرگراه آزادگان و… دارد.

در منطقه 22 این بخش مورد توجه بیش تری قرار گرفته است و آن به دلیل موقعیت مکانی، خوش نقشه بودن واحد ها و هم چنین امکانات مرفه برج ها می باشد.

جمع بندی

در مجموع منطقه 22 جزو مناطقی به حساب می آید که هر روز می توان توسعه و رشد آن را به چشم مشاهده نمود. بسیاری از محله های این منطقه به دلیل موقعیت مکانی، داشتن امکانات رفاهی، درمانی، آموزشی، تفریحی و… می توانند به عنوان بهترین محله شناخته شوند. اما در کل انتخاب محل سکونت و هم چنین انتخاب محله ای برای سکونت، کاملا به بودجه، سلیقه افراد و خواسته و نیاز های فردی بستگی دارد و ممکن است تعاریف هر شخص از بهترین محله تفاوت داشته باشد.

با این حال، با توجه به بسیاری از ویژگی های شهرک خرازی مانند قیمت مناسب واحد ها، موقعیت مکانی، دسترسی های عالی، آب و هوای مطبوع، امکانات رفاهی، تراکم جمعیت، چشم انداز بلند مدت، تنوع طراحی ولحد های مسکونی در متراژ های مختلف و… موجب شده اند تا توجه خریداران و سرمایه گذاران را به خود جلب کند و به گزینه ای ایده آل برای سکونت و یا حتی سرمایه گذاری در منطقه 22 تبدیل شود.

شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر و بازدید از واحد های مسکونی متنوع این شهرک و محله از منطقه 22، با مشاورین و کارشناسان املاک شهرک خرازی در تماس باشید و پس از دریافت مشاوره رایگان، برای سکونت در این محله آماده شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *